یکشنبه 16 اردیبهشت 1403



جریان پولی قوی در راه بورس

محمود احترامی، کارشناس تحلیل شرکت بین‌المللی آلپاری در گفت‌وگو با همفکران در پاسخ به این پرسش‌های فوق به بررسی وضعیت دو نماگر اصلی بازار پرداخت.

وی با اشاره به رونق بازار در شرایط رکود بازارهای رقیب تأکید کرد: ورود نقدینگی‌های جدید و جریان پولی پرقدرت در بازار کاملاً واضح است که نشانه خوبی از تداوم رونق دارد.

زمان اصلاح کی می‌رسد؟

وی در خصوص اینکه ذات بازار نوسانی است و هر رشدی، به‌طور طبیعی افت یا اصلاحی نیز خواهد داشت، گفت: بر اساس همین موضوع نگاهی گذرا به وضعیت شاخص کل شاخص هم‌وزن داریم تا جایگاه و روند حرکتی آن‌ها را بررسی و پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به نمودار تکنیکال شاخص کل بورس گفت: همان‌طور که در تصویر مشخص است شاخص بورس موفق شد تا در یک‌روند صعودی، قله‌های بالاتر را یکی پس از دیگری فتح کند و رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

 

 

شاخص کل


 

مقاومت روانی مهم

این تحلیلگر بازار با تأکید بر اینکه تلاش شاخص در تکمیل روند صعودی ستودنی است، افزود: هم‌اکنون شاخص کل در نزدیکی رقم 300 هزار واحد قرارگرفته که این مقاومت روانی، مصادف شده است با فیبو 423 درصدی که یک مقاومت کلاسیک برای شاخص محسوب می‌شود.

خبرهای سیاسی و بین‌الملل پاشنه آشیل شاخص

وی تأکید کرد: با توجه به وجود نقدینگی در بازار و حجم مناسب معاملات، انتظار داریم شاخص از این محدوده نیز عبور کند. فعالان بازار باید به این نکته توجه کنند که اخبار سیاسی موجود در منطقه و جهان تأثیر به سزایی در مواجه شاخص با این مقاومت خواهد داشت.

شاخص هم‌ وزن چه می‌کند؟

احترامی در خصوص وضعیت شاخص هم‌وزن نیز گفت: این متغیر نیز به پیروی از شاخص کل، در یک مدار صعودی درحرکت است. اما نکته جالب این شاخص این موضوع است که هنوز موج 3 صعودی خود را به اتمام نرسانده که این موضوع نشان می‌دهد شاخص هم‌وزن می‌تواند موج 4 اصلاحی و موج 5 صعودی خود را در پیش داشته باشد.

 

 

شاخص هم وزن


 

نماگر هم‌وزن و تداوم صعود

به گفته وی با توجه به نسبت‌های فیبوناچی و مقاومت‌های پیش روی شاخص هم‌وزن، انتظار داریم این شاخص برای تکمیل موج 3 خود تا محدوده 66 هزار واحد حرکت کند. هرچند در خصوص این شاخص نیز خبرهای سیاسی نقش بسزایی در ترسیم مسیر آینده شاخص خواهند داشت.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


بخش نظرات


کد امنیتی رفرش





ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 25
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 22

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 27
    باردید دیروز باردید دیروز : 328
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 755
    بازدید ماه بازدید ماه : 610
    بازدید سال بازدید سال : 20,629
    بازدید کلی بازدید کلی : 87,150

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.217.144.32
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :